Jak správně inzerovat nemovitost

Datum vydání: 24.11.2015 | Petr Pojar

Prodat nemovitost znamená „dostat ji pořádně na oči.“ Jedině tak máte šanci najít vhodného kupce. A když už ji dobře zviditelníte (například na portále ceskereality.cz nebo v regionálním tisku), je toho třeba náležitě využít. Prezentaci prodávané nemovitosti musíte vyšperkovat tak, aby zaujala co nejvíce lidí a dostala se z šedi a nudy ostatních nabídek. Jak na to?

V dnešní době se nabízí velké množství marketingových nástrojů, jak inzerovat prodej nemovitosti. Nicméně nejlepší formou, jak propagovat prodej své nemovitosti - a to tak, aby o ní vědělo co možná nejvíce lidí - je určitě internet. Proto není divu, že se až 80% nemovitostí nakonec prodá právě díky internetu.

Při internetové inzerci nemovitostí je třeba zajistit její detailní profesionální zpracování a působivost, jelikož se tak nejen zvýší návštěvnost inzerátu a pravděpodobnost úspěšného prodeje, ale můžeme si dovolit požadovat dokonce i vyšší cenu prodávané nemovitosti – samozřejmě s ohledem na její skutečný stav, lokalitu, typ atd.

Inzerát by neměl být pouhou dokumentací prodávané nemovitosti, ale její poutavou reklamou. Tedy nástrojem, který přiměje potencionální zájemce k návštěvě nemovitosti, k osobnímu kontaktu s realitním makléřem. Pokud totiž dostanete zájemce na místo, sice mohou zjistit, že inzerovaná nemovitost vypadá o trochu hůř než na fotografiích (a nebo naopak lépe), může je však také oslovit prostředí, výhled, potenciál domu, zahrada, ale třeba i příjemní sousedé, obslužnost atp.

Doba, kdy stačilo podat si jeden inzerát do místních novin, je už opravdu pryč. 

Jak má vypadat kvalitní inzerát

  • Inzerát musí mít pravdivý a co nejpodrobnější popis, nesmíte nic zamlčet. Inzertní servery navíc nejčastěji nedovolují používání superlativ, kapitálek a zvýrazňování. 
  • Samozřejmě zásadně prodávají především fotografie! Kombinujeme fotografie celého interiéru, fotografie celé nemovitosti, ale nejbližšího okolí. A nejlépe přiložíme i 3D půdorys.
  • Fotíme zásadně uklizené místnosti, naaranžovaný interiér. Žádné špinavé prádlo, nádobí, rozházené židle atd. Hovoříme o takzvaném HOME STAGINGU.
  • Ideální je též přiložit kromě fotografií i video a umístění nemovitosti na mapě.
  • Cenu uvádíme vždy konečnou včetně provize realitní kanceláři a dalších služeb.
  • Inzerát nesmí postrádat kontakt na makléře či jeho asistenta, případně na vás, pokud si nemovitost prodáváte sami. Prostě na osobu, která okamžitě sdělí podrobnější informace a sjedná prohlídku. 
  • Dobrým řešením je vložení jednoduché tabulky se specifikací nejdůležitějších vlastností nemovitosti. Budou zde přehledně vidět vedle sebe (pod sebou).
  • Inzerát by též měl mít kontaktní formulář, který umožňuje písemný kontakt na makléře či přímo prodejce. Ať se zájemce rozhodne sám, zda telefonovat a nebo napsat. 
  • Předností inzerátu může být i kalkulačka splátek, pokud zájemce bude chtít úvěr. Usnadníte mu tak rozhodování. Ovšem inzertní servery tuto službu nemívají, bývá pouze na www stránkách některé realitní kanceláře.
HESTIA Group s.r.o.

HESTIA Group s.r.o.

Ústí nad Orlicí, T.G. Masaryka 128, 56201
Tel: 605 060 362
Web:http://www.hestiagroup.cz
E-mail: ustinadorlici@hestiagroup.cz
Email příjemce:
Vaše jméno:
Váš email:
Komentář:
Kontrola proti robotům:
Součet 556 + 6 je:
Petr Pojar
E-mail: petr.pojar@ceskestavby.cz
jak, prodat, nemovitost, reality, byty, domy, pozemky, parcely, chaty, chalupy
Realitní servery.cz: reklama
TOPlist